Zerówka

 

Rok szkolny 2016/17

 

 

Śniadaje Daje MOC!

8 listopada  dzieci z oddziału przedszkolnego, podobnie jak ich starsi koledzy, wzięły udział w akcji: Śniadanie Daje Moc. Każdy z przedszkolaków przyniósł produkty do przygotowania zdrowych i kolorowych kanapek. Promocja śniadania jako najważniejszego posiłku dnia przebiegała w miłej atmosferze.

Wychowawczyni zapoznała również dzieci z 12 zasadami zdrowego odżywiania.
A potem, aż miło było popatrzeć, gdy podczas spożywania smacznego posiłku, bogatego w wartości odżywcze, nawet „niejadki” nabrały apetytu. Po spożytym śniadaniu przedszkolaki i uczniowie klasy II b wraz z wychowawcą panią Urszulą Ujmowicz oraz panią Anettą Pietkiewicz wyruszyli aby promować zdrowe odżywianie wśród mieszkańców Gostomi i poczęstować ich pysznymi kanapkami.

Dzieci były zadowolone ze swojej pracy, a energia śniadaniowa pozwoliła im radośnie spędzić pozostałą część dnia na nauce i zabawie w gronie kolegów  i koleżanek. 



Jemy zdrowo i kolorowo!

Zdrowie to nieoceniona wartość sama w sobie. Bardzo ważnym elementem profilaktycznym jest nauka, już od najmłodszych lat zachowań prozdrowotnych, które procentują w przyszłości.

Mądre przedszkolaki wiedzą,

że zdrowia przybywa,

od jedzenia surowego, smacznego warzywa.

Dzieci bardzo lubią same przygotowywać na śniadanie swoją pyszną, kolorową kanapkę.





Dzień Chłopaka

W tym dniu szczególnym – września trzydziestego,

witamy serdecznie chłopaka każdego.

Dzisiaj święto Wasze, dzień prezentów, życzeń.

Innych przyjemności już nawet nie zliczę!

Od najmłodszych lat uczymy dzieci, aby pamiętały o ważnych uroczystościach w życiu rodziny czy życiu przedszkola. Równie ważne jest więc Święto Chłopców, które obchodzimy 30 września. W tym dniu dziewczynki obdarowały chłopców kolorowymi muszkami, które same wykonały, złożyły życzenia, uściskały i ucałowały ich. Nie brakło także w tym dniu słodkiego poczęstunku dla wszystkich dzieci.



 Akcja Rodzice Czytają Dzieciom

Zdaniem psychologów czytanie dziecku dla przyjemności 20 minut dziennie. Codziennie - jest mądrym sposobem spędzania z nim czasu i najlepszą inwestycją w jego przyszłość. Dlatego też  popierając ogólnopolską akcję "Cała Polska czyta dzieciom" zapoczątkowaliśmy w oddziale przedszkolnym serię spotkań "Rodzice czytają".

Pierwsza na ochotnika zgłosiła się mama Wiktora (ale syn był z niej dumny....) A mama.... spisała się na medal... pięknie przeczytała baśń braci Grimm „Stoliczku, nakryj się”.

Miłą niespodzianką dla nas była wizyta  pani Anny Barwińskiej  - naszej polonistki. Pani Ania przeczytała zasłuchanym dzieciom bajkę pt. „Marysia złośnica” i zachęcała ich, aby poprosiły swoich rodziców o codzienne wieczorne czytanie bajek do snu, tak jak właśnie ona czyni.

Czekamy z niecierpliwością na dalszych ochotników...

 

 

 

 


Rok szkolny 2015/16 

 






Zajęcia w bibliotece

Dnia 04.05.2016 r. dzieci z oddziału przedszkolnego brały udział w zajęciach w naszej bibliotece szkolnej. Pani Joanna Wawszczyk opowiadała dzieciom o pracy bibliotekarza, o tym, dla kogo i po co jest biblioteka. Dzieci bardzo uważnie słuchały i aktywnie uczestniczyły w zajęciach. Przy okazji odwiedzin w bibliotece odbyło się również "Czytanie na dywanie", które tym razem poświęcone było Franklinowi. Dzieci wzięły również udział w konkursie plastycznym, a laureaci dostali słodki upominek od organizatora, czyli Pani Joanny. Zadowoleni, pełni nowej wiedzy wróciliśmy do przedszkola.


Łąka pod lupą

W związku z tematyką kompleksową poświęconą życiu na łące dzieci brały udział w zajęciach plenerowych, których celem było szukanie życia na łące przy pomocy lupy. Zajęcia znalazły aprobatę wśród dzieci, poszukiwania życia na łące okazały się bardzo owocne, a wrażeniom i ekscytacji dzieci nie było końca.





 Pożegnanie zimy

Dnia 21.03.2016 r. dzieci z oddziału przedszkolnego obchodziły I DZIEŃ WIOSNY! W związku z tym uczestniczyły w obchodzie pożegnalnym z Marzanną, brały udział w paleniu Marzanny oraz przygotowywały pyszne, wiosenne i zdrowe kanapki. Dzień był pełen wrażeń, a uśmiechy nie znikały z twarzy dzieci.





Zajęcia kulinarne- pieczemy gofry

W tygodniu związanym tematycznie z powstawaniem mąki oraz pracą rolnika dzieci wraz z wychowawcą przygotowywały gofry. Każdy etap przygotowania gofrów wykonywały samodzielnie. Nauka poprzez zajęcia praktyczne to dla dzieci świetna metoda przyswajania sobie wiedzy, a przede wszystkim umiejętności.

 

 


Kontynuacja akcji "Czytanie na dywanie"

Przed wielkanocną przerwą świąteczną odwiedzili nas uczniowie klasy trzeciej wraz ze swoim wychowawcą Panią Joanną Wawszczyk. Starsi koledzy przeczytali Nam opowiadanie z serii o Misi Marysi, tym razem tematycznie związanym ze zbliżającymi się świętami Wielkiej Nocy. Serdecznie dziękujemy za regularne odwiedziny.

 






Chociaż tradycyjne Mikołajki obchodzimy 6 grudnia, to już w piątek Święty Mikołaj odwiedził przedszkolaki z zerówki. Nasz gość przybył do przedszkola nietypowym dla siebie pojazdem i w związku z tym, że próżno szukać jeszcze śniegu, swoje sanie zamienił na samochód. Na szczęście, to czym Mikołaj przywiezie prezenty, nie ma żadnego znaczenia. Ważne żeby trafiły do dzieci. I tak było i tym razem. Były piosenki, wiersze a także drobne upominki przygotowane przez dzieci dla wyjątkowego gościa. Miło spędzony czas uświetniły wspólne zdjęcia. Podczas pożegnania wielu przedszkolakom trudno było rozstać się z ukochanym gościem.

 

 

Do zobaczenia Mikołaju już niedługo!  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Wiek przedszkolny to okres wzmożonej aktywności poznawczej i emocjonalnej. Dlatego już w tym wieku należy dziecku ukazać potęgę i piękno otaczającego świata, wzbudzić w dziecku pozytywne uczucia, takie jak odpowiedzialność wobec siebie i przyrody.
19 września nasze przedszkolaki z zerówki w atmosferze emocjonalnego zaangażowania uczestniczyły w akcji „Sprzątanie Świata”. Dzieci były pełne entuzjazmu, prześcigały się w noszeniu worków. „Uzbrojone" w rękawice ochronne i plastikowe worki na odpady przemierzały teren wokół szkoły. Mimo, że zmobilizowani naszymi działaniami mieszkańcy dbają o swoje posesje, śmieci niestety nie brakuje. Naszej akcji przyświecało motto: „Jeśli świat będzie czysty - zdrowa będzie żywność, powietrze, woda”. Dbajmy więc o porządek na co dzień, a nie tylko raz w roku.

 

 

 

 

 

 

 

 


Jak rodzice mogą wspierać rozwój społeczno-emocjonalny   przedszkolaka ? 

Harmonijny rozwój osobowości dziecka zależy od poziomu równowagi trzech sfer: fizycznej, intelektualnej i społeczno - emocjonalnej. Tempo i rytm rozwoju uwarunkowany jest czynnikami biologicznymi i środowiskowymi. Wśród czynników środowiskowych najważniejsza jest rodzina. Dziecko, które ma zaspokojone potrzeby: bezpieczeństwa, miłości, uznania, współdziałania z innymi, wychowywane w zgodnej rodzinie, w atmosferze wzajemnego zrozumienia i poszanowania praw członków rodziny - zachowuje równowagę emocjonalno - uczuciową.

W wieku 3-7 lat następuje intensywny rozwój społeczny. Dziecko chodzące do przedszkola ma wiele okazji do uspołeczniania się. Uczy się nawiązywać kontakty z rówieśnikami i dorosłymi, przestrzegać reguł życia w zbiorowości, zawartych umów, samodzielności,  zdyscyplinowania.

 

Tę ważną sferę,  niekiedy niedocenianą przez rodziców,  można wspomagać
również w domu.

 

Warto więc:

 

  • Uczyć samodzielności – dotyczy m.in. ubierania, mycia, dbania o porządek w najbliższym otoczeniu, pamiętania o spakowaniu  rzeczy do przedszkola  itp. Pamiętając o zachowaniu pewnych  granic,  należy pozwalać dziecku decydować w tych sytuacjach, w których jest to możliwe. Dziecko będzie wtedy bardziej pewne siebie i zdolne do podejmowania własnych decyzji.
  • Uczyć odpowiedzialności,  obowiązkowości i systematyczności – przydzielać jakieś drobne zadania w domu, o wykonywaniu których dziecko powinno codziennie pamiętać np.: opieka nad zwierzątkiem, sprzątanie,  układanie czegoś, segregacja czy wynoszenie odpadów, podlewanie kwiatków itp. Z wykonywania zadań dziecko należy  rozliczać, nagradzać.
  • Uczyć cierpliwości i  wytrwałości w  pokonywaniu trudności – w przypadku napotykania trudności warto stosować wzmocnienia pozytywne, mówić dziecku ,,potrafisz”, „możesz się z tym uporać”, „próbuj jeszcze”, „o, już jest nieco lepiej”, dyskretnie wspomagać, chwalić za wysiłek i pilnować, by dziecko doprowadziło rozpoczętą pracę do końca. 

 

J. Korczak powiedział: ,,Pozwólmy dzieciom błądzić i radośnie dążyć do poprawy”. Bardzo ważne jest, by pobudzać i zachęcać dziecko do dobrych czynów, chwalić za nie, nie podkreślać i nie roztrząsać słabości.

 

Jeśli rozwiną się mocne strony osobowości, to słabości znikną lub łatwiej będzie dziecku sobie z nimi poradzić.

 

  • Ustalać w domu pewne zasady i egzekwować ich respektowanie, nagradzać i wyciągać konsekwencje.
  • Wyrabiać umiejętność współpracy i współdziałania – przydzielać cząstkowe zadania, które przy współpracy np. całej rodziny lub rodzeństwa prowadzić będą do określonego całościowego efektu, osiągnięcia      wspólnego celu.
  • Uczyć kompromisów, liczenia się nie tylko z własnymi potrzebami, ale też potrzebami innych osób, hamować egoistyczne pragnienia.
  • Uczyć umiejętności słuchania, wydawać polecenia dotyczące wykonania drobnych zajęć wymagających skupienia uwagi i konsekwentnie pilnować, czy dziecko je właściwie wykonuje, ale też uważnie i empatycznie słuchać dziecko, z zachowaniem postawy akceptacji. Kiedy autentycznie słuchamy zwierzeń dziecka, możemy pojąć sprawy z jego punktu widzenia, pogłębić uczucie bliskości. W takim klimacie przykre emocje związane np. z sytuacją, o której dziecko opowiada mogą być usunięte nie przez stłumienie czy wyparcie, lecz otwartą ekspresję.
  • Uczyć panowania nad emocjami w niektórych sytuacjach, choć nie należy ich tłumić czy wypierać. Warto zachęcać dziecko do szczerego mówienia o swoich, szczególnie negatywnych emocjach, uczuciach, które przeżywa np. ,,jestem zły, wściekły,  jestem niezadowolony, jest mi przykro” itp. Dobrze jest,  pozwalać przykre emocje odreagować. Bardzo ważne jest, by okazywać, że rozumiemy  uczucia dziecka, nie zaprzeczać, gdyż już samo okazanie zrozumienia np. ,,widzę, że  jesteś  zły”-    uspokaja dziecko.
  • Zapewniać możliwość częstych kontaktów z rówieśnikami,  przyczyniać one się będą do wyrabiania umiejętności współżycia w grupie.
  • Dużo rozmawiać z dzieckiem na tematy dotyczące różnych sytuacji społecznych, uczyć rozumienia, co jest dobre, a co złe ( np. że nie wolno krzywdzić innych, niszczyć cudzej własności, przywłaszczać cudzych rzeczy itp.)
  • Starszych dzieci /6 - latków/ nie straszyć szkołą, nie okazywać dziecku własnych lęków i niepokojów, nastawiać dziecko pozytywnie, pokazywać, że szkoła może być pasjonującą przygodą a nie uciążliwym obowiązkiem.

 

Wskazówki dla rodziców

 

 

 


Losowe Zdjęcie

???


NASZA SZKOŁA JEST MIEJSCEM, W KTÓRYM PROCES NAUCZANIA I WYCHOWANIA STANOWI RADOSNE PRZEŻYCIE DLA UCZNIÓW I NAUCZYCIELI.


Wykonanie Webdes. Wspierane przez: Ogłoszenia Piła Wałcz