Aktualnośœci


Podsumowanie innowacji Mały Programista

We wrześniu 2016 roku w naszej szkole przystąpiliśmy do realizacji „Pilotażowego wdrożenia programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach”. Adresatem innowacji byli uczniowie klasy IV oraz V.

Wprowadzenie innowacji miało na celu rozbudzenie zainteresowania programowaniem wśród dzieci, rozwój umiejętności myślenia algorytmicznego oraz twórczego wykorzystywania komputerów.

Nauka programowania odbywała się na zajęciach komputerowych  oraz na zajęciach dodatkowych – koło „Mały programista” na których to uczniowie stawiali pierwsze kroki
w programowaniu poprzez kodowanie. Najczęściej wykorzystywana była strona www.godzinakodowania.pl, na której dzieci realizowały kursy dla poszczególnych grup wiekowych o zróżnicowanym poziomie trudności. Bawiliśmy się klockami „ScottieGo”, składaliśmy i programowaliśmy roboty JIMU, stawialiśmy pierwsze kroki w programie „Baltie” oraz Scratch.

Dodatkowo podczas  realizacji innowacji zostały zorganizowane dwie akcje „Tydzień Kodowania” i „Godzina Kodowania”. Tydzień Kodowania rozpoczęliśmy od wielu atrakcji m. in. dzieci na przerwach śródlekcyjnych rozwiązywały rebusy, szyfrowały jak
i odszyfrowywały hasła, sczytywały hasła – qr cody z użyciem telefonów i tabletów. Największe zainteresowanie i najwięcej emocji wzbudziło „Popołudnie z kodowaniem” podczas którego w siedmiu 5osobowych grupach zamieniliśmy się w detektywów mających do rozwiązania  wiele ciekawych zadań i zagadek. Dotyczyły one  tworzenia prostych komunikatów, procedur czy też algorytmów. M. in. zabawy „Wskaż drogę do domu”, „Pokoloruj według kodu”, „Cztery strony świata”, „Mały detektyw”. Zadanie te przeplatane były aktywnością fizyczną w ramach której uczniowie zmagali się z takimi problemami jak m.in. stworzenie figur ze swoich ciał czy też komend do układu tanecznego, a następnie zaprezentowanie tańca do muzyki „Inspektor Gadżet”. Na zakończenie wspólnie obejrzeliśmy animowane zagadki detektywistyczne korzystając z serwisu Youtoube.

Innowacja, która była realizowana  w szkolne przyniosła wiele efektów,  przyczyniła się do rozwoju kompetencji informatycznych oraz umiejętności uczenia się, poszerzyła również ofertę edukacyjną dla uczniów. Podstawową korzyścią było zangażowanie uczniów oraz nauczycieli. Wynikiem tej współpracy jest fakt, że szkoła zdobyła grant w akcji #SuperKoderzy (Majsterkowicze 2.0) realizowanej przez Fundację Orange. Umożliwi to zakup robotów i wykorzystanie w praktyce umiejętności nabytych przez uczniów w przyszłym roku szkolnym.



Losowe Zdjęcie

???


NASZA SZKOŁA JEST MIEJSCEM, W KTÓRYM PROCES NAUCZANIA I WYCHOWANIA STANOWI RADOSNE PRZEŻYCIE DLA UCZNIÓW I NAUCZYCIELI.


Wykonanie Webdes. Wspierane przez: Ogłoszenia Piła Wałcz